Thursday 23 October 2014

Makanan Kegemaran Saya

saya suka yong tau food dengan laksa dari flavours, kedai makanan di UTOWN.
saya pergi ke sana dengan kawan saya untuk makan tengah hari selapas kuliah.
Yong tau foo dengan laksa dari sekolah tidak mahal. Pelajar dari Universiti Nasional Singapura ada diskon. Sebuah mangkuk laksa harga tiga dolar enam puluh sen. Sebuah mangkuk yong tau foo dengan laksa ada tauhu, pekedal ikan, sayur dan mi. Yong tau foo dengan laksa rasa sangat pedas. Saya suka makanan pedas. Yong tau foo dengan laksa dari sekolah tidak masin dan manis jadi ia sedap sekali.



Langoustine beehoon laksa 
Our tropical christmas. (2008). Retrieved October 23, 2014, from: http://umami.typepad.com/.a/6a00d8341d6c2753ef0105369b51d5970c-pi

Yong Tau Foo makanan cina Hakka dan Laksa makanan Peranakan. Yong tau foo dengan laksa makanan fusion. Laksa dengan yong tau foo boleh didapati di dalam negara Singapura dan Malaysia. Singapura ada banyak yong tau foo dengan laksa kedai.


1 comment:

  1. Komen

    1. saya > Saya [x2]
    2.selapas > selepas
    3. harga > berharga
    4. diskaun
    5. cina > Cina
    6. ...banyak kedai...(shift kedai to the middle after banyak)

    terima kasih

    ReplyDelete